Reklama i usługi poligraficzne - czy idą w parze?

marketingu?Nowoczesny papierPapier elektroniczny czy kiedykolwiek zastąpi ten tradycyjny? Jest całkiem duża szansa, że tak! E-papier to stosunkowo nowy i mało znany wynalazek i póki co służy raczej jako gadżet. Jednak posiada

Reklama i usługi poligraficzne - czy idą w parze? naklejki reklamowe
Obecnie mamy dostępnych całkiem dużo mediów reklamy, dla przykładu , które można zamówić w drukarni i przyklejać je na swoje produkty. Jakie jeszcze poligraficzne produkty pomagają w marketingu?

Nowoczesny papier

Papier elektroniczny czy kiedykolwiek zastąpi ten tradycyjny? Jest całkiem duża szansa, że tak!

E-papier to stosunkowo nowy i mało znany wynalazek i póki co służy raczej jako gadżet. Jednak posiada sporo możliwości, a jego dalszy rozwój może przynieść naprawdę sporą redukcję zapotrzebowania na papier analogowy.

Taki papier ma jak najbardziej przypominać ten tradycyjny- gabaryty, giętkość. Głównie przewiduje się zastosowanie dla e-papieru w prasie. Zamiast chodzić codziennie do sklepu po egzemplarz gazety będzie można wykupić abonament i obejrzeć najnowsze wiadomości na naszym e-papierze. Z konceptu przypomina to tablet, jednak ma posiadać ograniczoną funkcjonalność, a bateria w zamyśle będzie starczała na dłużej.


Inwestycja w materiały drukowane

Każda firma powinna zainwestować w pewne materiały poligraficzne. Wizytówki to chyba podstawa, wiele firm również inwestuje w ulotki lub bannery zewnętrze, jednak są to już dość duże koszty. Dobra identyfikacji wizualna i jej realizacja poprzez materiały drukowane to bardzo ważna sprawa, Wpływa na postrzeganie firm przez konsumentów. Im więcej widzą dany znak firmowy tym lepiej myślą o samej firmie.

Początkowe koszty podstawowych wizytówek, czy choćby naklejek na produkty są dość niskie. Poniesienie ich zwróci się w postaci dużo lepszego odbioru firmy przez konsumentów. A są to koszty wręcz niskie jak na możliwe do osiągnięcia korzyści. Warto też wybrać trochę droższą wersję wizytówek, aby ładnie się prezentowały i nie wyglądały tanio, bo to może odstraszyć potencjalnego klienta.


Konkurencja w poligrafii

Firmy poligraficzne co raz prześcigają się w cenach, druk staje się coraz tańszy, ponieważ drukarki dla domowych użytkowników maja coraz więcej funkcji i są coraz wyższej jakości. Teraz dobrą drukarkę atramentową można kupić za około 300 zł i jest to ona wystarczająca do druku np. zdjęć do domowego albumu.

Ponad to nowoczesne technologie druku są bardziej oszczędne niż te sprzed 20 lat, co również oddziałuje na cenę końcowego produktu. Wiele firm dorzuca dodatkową ilość kopii druku gratis, albo oferują spore zniżki przy kolejnych zakupach. Poszerzanie portfolio usług oraz prześciganie się w jakości druku to wszystko nabiera coraz szybszego tempa. Z czego oczywiście zadowoleni są głównie konsumenci.