Obsługa studia cati
Badania cati są badaniami ankietowymi przeprowadzanymi na zlecenie klientów wśród wybranej grupy respondentów. Głównym rodzajem badań cati są badania telefoniczne, ale osoby zatrudnione w studiu badań cati przeprowadzają również badania przy wykorzystaniu poczty email respondentów oraz zatrudniają tzw. mystery shopperów, którzy wcielają się w potencjalnych klientów i oceniają pracę różnych sklepów.
Dlatego obsługą studia cati zajmują się specjaliści z dziedziny informatyki i fachowcy od tworzenia stron internetowych oraz telefoniści i osoby układające konkretne ankiety. Studio badań cati zajmuje się także przeprowadzaniem badań społecznych, które potem wykorzystywane są w programach informacyjnych.
System Informacji Marketingowych w Wikipedii
System informacji marketingowych (SIM) - sformalizowany i powiązany wewnętrznie zespół osób, urządzeń oraz procedur stworzonych w celu zapewnienia uporządkowanego dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych. To metoda ciągłego planowania, zbierania i przechowywania oraz analizy danych.
System informacji marketingowej ułatwia podejmowanie dwóch kategorii decyzji: programowanych i nieprogramowanych. SIM powinien być okresowo weryfikowany w celu oceny wartości dostarczonych informacji i sformułowania zapotrzebowania na nowe informacje. Wyniki badań marketingowych i informacje uzyskane z systemu informacji marketingowej są względem siebie komplementarne. Ze względu na potrzebę sprawnego przetwarzania dużej liczby danych, SIM funkcjonuje zazwyczaj przy wykorzystaniu
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_informacji_marketingowych
Skrypt rozmowy
Badania telefoniczne odbywają się w oparciu o przygotowany przez specjalistów skrypt rozmowy, a konsultanci, czy też ankieterzy, muszą prowadzić rozmowę zgodnie z nim. Skrypt przeznaczony na badanie marketingowe musi zawierać serię pytań, na które ankietowani będą odpowiadali, a na podstawie ich odpowiedzi będzie można zebrać konkretne dane.
Sami pewnie nie raz mieliśmy kontakt z ankieterami, którzy dzwonili do ans prosząc o kilka minut naszego czasu. Jest to zdecydowanie mniej nachalna forma przeprowadzania badań niż powiedzmy spam w skrzynce mailowej z prośbą o wypełnienie ankiety.